Aflevering 1: De eerste impressies

gedag zeggen tegen lieve vriendjes - lief stagebedrijf - de sleutel is binnen, ik woon officieel op mezelf
klein maar fijn plekje - wandelen door Chester city centre - mooie steegjes en winkels

Hoi allemaal, Ik zit nu iets langer dan een week in Chester, England, United Kingdom. Om precies te zijn, elf dagen.
De eerste week was makkelijk, lekker samen met mijn ouders zijn, rondjes lopen door deze mooie stad, samen uit eten gaan en fijn samen alles uitzoeken. Want een stage en een huis was nog niet alles wat geregeld moest worden, zo ook een nieuwe simkaart dat luistert naar een Engels nummer (07 in plaats van 06). En aangezien ik wel een paar kilometers, of miles, verwijderd ben van mijn stageplek, moest ik ook een busabonnement hebben.
Maar hee, nu is alles geregeld, zit ik in mijn fijne kamertje en zijn mijn ouders weer terug naar Nederland. BAM. ALLEEN.
Zelf koken, zelf boodschappen doen (wacht andere volgorde), zelf huur betalen, zelf contact leggen, zelf opruimen, zelf plannen. Alles zelf. Gelukkig gaat het me tot nu toe goed af, alhoewel mijn kookkunsten nog niet echt kunsten te noemen zijn. Ondertussen heb ik een huisgenootje die hier alleen in het weekend overnacht, en heb ik ook nog eens gezellige buren (met gezellig luide muziek). De eerste ervaring in het nachtleven van Chester is ook al achter de rug, het voelde als een aflevering van een MTV programma, maar dat neem ik maar voor lief.
Wat valt me op tot nu toe? Ja, Engelsen zeggen voor alles sorry (I'm so drunk right now, I apologize!), aan de linkerkant fietsen is niet zo heel erg moeilijk, thee met melk drinken is normaal, thee zonder melk drinken is vreemd. Er zijn hier een soort winkels waar je kan gokken (op races ofzo, ik heb werkelijk geen idee), en luidruchtig zijn kunnen ze allemaal (dineren in een restaurant en elkaar kunnen verstaan is er niet bij).
De eerste stageweek zit er ook op. Ik heb gelijk een goeie introductie gehad van het bedrijf door middel van het gooien van een emmer ijswater over mijn hoofd (en de rest van het team). Maar over het fijne Daydream Designs zal ik later meer vertellen als ik daar wat meer ervaringen heb opgedaan.

Ik vind het wel prima hier. Ik heb al wat contacten kunnen leggen. En het allerfijnste, overal om me heen hoor ik dat heerlijke Engelse accent (een wat noordelijks accent maar dat is niet erg) en begroet worden met 'dear' en 'lovely' vind ik nou eenmaal geweldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten