Aflevering 5: Onder andere over Londen


Zoooo hee, dat is wel weer even geleden! Nou voordat jullie allemaal gaan denken dat ik een superdruk leven heb en ondertussen de grootste socialite van Chester ben en jullie allemaal vergeten ben, dat is niet waar. Niet dat ik geen leuke dingen gedaan heb, maar maandag tot en met vrijdag doe ik vrij weinig behalve stage lopen. Als ik na een lange dag stage terug ben in Chester ga ik koken, eet ik mijn avondmaal terwijl ik Friends kijk of ik zit op de bank met mijn huisgenootjes nadat we met zijn 4en op een hoopje ons eten hebben geprobeerd te bereiden in een veel te kleine keuken. Hierna ben ik zo moe dat ik in bed lig met mijn laptop en series kijk tot ik in slaap val (en soms een Skype gesprekje hier en daar).

 photo PicMonkeyCollage_zps26ff1a8f.jpg
twee uurtjes reizen naar london, doe we! - camden town - notting hill - de beste burrito ooit gegeten

Gelukkig zijn er nog de weekenden!  Zo ging ik drie weken geleden naar London om Sanne te bezoeken. Allereerste leerde ik dat ik eerder van huis moet vertrekken als ik de trein wil halen (trein gemist) en ook dat je van te voren je kaartje moet reserveren anders betaal je voor je retourtje London het dubbele (80 pond, au).
Sanne en ik spraken af in Camden Town. Gelukkig heb ik in de zomervakantie in Berlijn al leren omgaan met de metro dus vervoer was geen probleem. Camden Town is geweldig! Als je het metrostation uitloopt kom je gelijk de meest geweldige winkels tegen. Het is natuurlijk druk en toeristisch maar de sfeer vond ik geweldig. Zoveel leuke en interessante mensen. Na wat gewandeld te hebben, wat winkels gezien te hebben, een heerlijke wrap naar binnen gewerkt te hebben en vele analoge foto's verder (een man besprong me bijna toen ik mijn camera uit mijn tas haalde 'WOW FILM!!') ontmoetten Sanne en ik Lena, haar klasgenoot en huisgenootje. We besloten te eten bij Nando's wat lekker en gezellig was. Sanne en Lena wonen in Tooting, in een buurt waar tot mijn verbazing vossen rondlopen (ja, serieus, ik heb er zelfs een gezien, in de achtertuin). Prima overnachting gehad, en de volgende dag ging ik alleen verder. Ik wilde graag Notting Hill zien, aangezien ik groot fan ben van de film en ik goede maar vage herinneringen had aan de tijd dat ik er met mijn ouders was. WAUW. Ooit heb ik veel geld en woon ik er. Wat een fijne buurt. Heel mooi en sjiek aan de ene kant, maar aan de andere kant ook heel hip (na wat rondlopen stond ik oppeens op een markt met allemaal vintage kleding).
Wat ik ook erg leuk vond aan Londen was de metro. Metro in, metro uit, zoveel verschillende mensen. Ik hou van mensen kijken en bedenken wat ze gaan doen na ze die metro uitgestapt zijn. Ik voelde me er thuis op een of andere manier. Je ziet de stad eigenlijk niet aangezien je onder de grond zit maar toch zie je de stad wel, want de mensen die er wonen geven het een gezicht.
In de middag ontmoette ik Sanne en Lena weer bij een groot winkelcentrum waar zij naartoe wilden. We lunchten Italiaans en liepen wat winkels af, waarna ik zo uitgeput was dat ik tegen 5 uur terug ging naar London Euston om naar huis te gaan. Ik kwam moe maar voldoen terug aan in Chester. Ik was weer herinnerd aan waarom ik de eerste keer dat ik Londen zag zo verliefd was geworden op die plek. I will be back (foto's volgen zodra ze ontwikkeld zijn)!

Gelukkig heeft Chester ook nog genoeg leuke dingen te bieden. Zo ontmoette ik via Couchsurfing een Braziliaans meisje genaamd Patricia. We kwamen erachter dat we een liefde delen voor live muziek, en aangezien er in Chester wekelijks 'open mic' avonden zijn, had ik mijn maatje gevonden! Samen zijn we naar Alexander's geweest, een pub waar wekelijks open podium gehouden wordt. Ik was er al eerder geweest maar vertrok eerder omdat ik alleen was. Samen was het erg gezellig (inmiddels gaan we wekelijks)! Chester en omstreken heeft veel talent! Op het eind zingt de eigenaar met zijn band een aantal vaste nummers en de hele pub zingt in volle borst mee (naar mijn idee is dit de echte Britse cultuur).
Dit was niet de enige live muziek die ik meemaakte aflopen weken, zo zag ik ook The Hummingbirds in Telford's Warehouse en besloot ik naar Oxjam Chester Takeover te gaan, een festival waar verschillende bandjes optreden op verschillende locaties in Chester (zoveel bandjes aldfjlkj).

Nounou, wat een drukte. En er staan nog veel meer dingen op de planning. Morgen ga ik naar Liverpool Music Week bijvoorbeeld, maar daar vertel ik jullie een andere keer over, anders wordt deze post veeeeeel te lang en zijn jullie morgen nog niet klaar met lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten