Aflevering 6: Chester - Liverpool - Manchester - Liverpool - Chester


November, wat ben je goed.
Net op de helft van deze koude maand en ik ben nu al zo verzadigd van al het leuks van de afgelopen weken.

 photo collage1_zpsaa6c0e49.jpg
liverpool - manchester - chester

Allereerst Liverpool Music Week. Een soort festival met de hele week geweldige artiesten op geweldige plekken in Liverpool. Ik kon natuurlijk niet de hele week gaan want ik moet gewoon stage lopen dus ik besloot naar de Closing Party te gaan. Ik sprak af met een meisje van Couchsurfing, Rositsa, die had gereageerd op mijn oproep of er meer mensen waren die naar de Closing Party gingen (ik dacht, laat ik eens een keer niet alleen gaan). Ze woont in Liverpool en dus ik gelijk een slaapplaats. Het evenement vond plaats in verschillende leegstaande pakhuizen/fabriekshalen a la Strijp-S (je begrijpt hoe thuis ik me voelde). WAUW. De hele industriele sfeer paste perfect bij de artiesten en het voelde als een winterse versie van Best Kept Secret (qua line-up en qua publiek en qua alles wauw).
Eerst zagen we wat kleine bandjes, waaronder Moats, een bandje uit Liverpool dat ondanks de bijna lege zaal (ik danste als enige) zelf gewoon kapot ging op het podium. Letterlijk, de zanger viel een paar keer om haha. Na Moats haastten ik en Rositsa ons naar het hoofdgebouw waar CHVRCHES optrad. We hadden nog snel een goede plek bijna vooraan kunnen bemachtigen, en wauw wat is CHVRCHES mooi. De muziek is mooi, zangeres Lauren is mooi, de lichtshow was mooi wauwauwauw. En alsof ik na CHVRCHES nog niet genoeg gedanst had, moesten we nog naar The Black Lips. In een woord: gekkenhuis. Al snel begon er vooraan flink gemosht te worden, maar op een leuke dit-is-leuk-en-wij-hebben-plezier-alles-naar-de-klote-manier. Wat ik wel kan waarderen. Er werd met rollen wcpapier gegooid, ballonnen, mensen begonnen te crowdsurfen, de gitarist speelde gitaar met zijn tanden en ik kan nog wel even zo doorgaan. Een te mooie avond, Rositsa had heel lief een luchtbed met slaapzak en kussen voor me en de volgende dag kreeg ik nog een kleine rondleiding door Liverpool van haar vriend. Wat. Een. Weekend.

 photo collage2_zpsca7e26b7.jpg
liverpool music week closing party - mooie kunstige winkels in manchester - fijn kopje koffie in een fijn cafe

Om vervolgens drie dagen later Manchester weer te bezoeken want... Mama kwam mij zien! Ze moest al naar de UK voor haar werk dus maakte ze op de terugweg een tussenstop. We spraken dinsdagavond af bij ons Bed&Breakfast en kletsten de hele avond lang, er viel natuurlijk veel bij te praten!
De volgende ochtend begon met toast and eggs. Mama en ik besloten om lekker te gaan wandelen en te gaan winkelen, aangezien ik de afgelopen paar weken elke ochtend crisis heb met kleding kiezen (wat een problemen he). Manchester is zo mooi! Ik ben verliefd denk ik. Het is vrij oud en groot, en de wijk waar wij waren heet the Northen Quarter en het is heel artistiek en alternatief met grote stenen gebouwen met mooie grote ramen erin waarachter het mooiste apartement verstopt zou kunnen zitten (ik kon al helemaal voorstellen hoe ik in zo'n appartement zou kunnen wonen). Overal waren mooie posters en stickers op lantaarnpalen en kleine onafhankelijke winkeltjes en platenzaken en vintage kleding (een winkel had een sale met dingen voor 1 pond... hemel). We dronken koffie met gebak in een schattig cafeetje waar alles kitscherig was met bloemetjesprint en ik zag alleen maar mooie mensen overal. Ik kocht ook wat dingetjes voor mezelf, na 2 en een halve maand zuinig leven vond ik dat ik mezelf wel mocht verwennen. Wat ik precies kocht lees je binnenkort hier. Ik vond gewoon alles geweldig, waarschijnlijk ook door het fijne gezelschap van mijn lieve moeder. Deze twee dagen ging dan ook veel te snel voorbij.

 photo collage3_zps1118e53e.jpg
op een kathedraal waar het veel waait - lekker lunchen met lieve leanne - eekhoorntjes voeren in chester park

En dan afgelopen weekend, Leanne kwam mij opzoeken! Ze zit in Londen voor stage en we kennen elkaar al door school en door ons lieve gemeenschappelijke vriendinnetje Nelleke. Na wat vertraging kwam ze vrijdagavond aan op het station in Chester, yesss! Alhoewel het waarschijnlijk een beter plan was om vroeg te gaan slapen aangezien we zaterdag naar Liverpool zouden gaan, vonden wij het leuker om nog Friends te gaan kijken en lang te kletsen, maar hee, dan kan ik eens lekker Nederlands praten dan doen we het ook!
We gingen de volgende ochtend dus naar Liverpool. Het was koud en regenachtig (typisch) maar dat hield ons niet tegen. Ik had voor mijn verjaardag nog een bon voor de Liverpool Sightseeingtour gekregen voor twee personen dus die besloten we te gebruiken, lekker corny in een touristenbus (we zagen er wel de humor van in, vooral dansen voorin de bus is leuk). We reden langs een kathedraal en er werd ons verteld dat je bovenop de toren kan, wat ons wel een leuk plan leek dus dat besloten we te doen. Wat een kathedraal, allemachtig! Dit was echt de grootste kerk waar ik ooit binnen ben geweest, het was prachtig en zo indrukwekkend. Ik kreeg de neiging om rondjes te rennen maar dat leek me niet zo'n slim plan. Het uitzicht vanaf de toren was geweldig mooi. Helaas was Chester niet zogoed te zien maar de heuvels van Wales wel. Het waaide er ook wel lekker (lees: haren borstelen 's ochtends was overbodig geweest). Na wat winkeltjes gingen we eten bij een restaurant genaamd Leaf. Het systeem was een beetje verwarrend: je haalt je menukaart bij de bar, kiest wat je wil eten en drinken en bestelt dit zelf bij de bar en dan ga je weer aan je tafeltje zitten. Maar het eten was zoooo lekker en het was zoooo gezellig. Je weet wel, dat het zo gezellig is dat je niet weg wil. Ik wilde dat Leanne niet meer wegging! Gelukkig hadden we nog een dagje over, die we hebben gespendeerd in Chester. Ik gaf Leanne een tour door de stad, over de stadsmuur, bij the River Dee en langs de leuke winkeltjes en deden een poging tot eekhoorntjes voeren in Chester Grosvenor Park (ze lustten alleen geen pepernoten, verwende beesten). 's Avonds kookten we samen rijst met sperziebonen en kip in pindasaus (eindelijk gevonden!) en daarna was het tijd om Leanne weer op het station af te zetten, helaas. Gelukkig zie ik haar over twee weekjes weer in Londen.

Zoveel leuks! En er komt nog zoveel leuks aan! Ik houd jullie snel weer up to date, no worries.

Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten